SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü mazmun. Ancak bu dü mazmun konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışdataş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri yürekin eleştiri olan bu dü mazmun, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü mazmun da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda dem dem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı biraz elan harisalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması yürekin yapılan çalışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş peşışı teamüllemlerinin bütününe denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini fazlalıkrmaya müteveccih bir çalışma olan SEM, müşteri kitlesini yükseltmek açısından da nispeten önemlidir. Antrparantez SEM çalışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çalışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çalışmalardır. SEM muayyen bir bütçe yürekin verilen reklamları kapsarken SEO çalışmaları muayyen anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde eylemek yürekin yapılan çalışmalardır. Gelin, bu huzurlaştırmayı biraz elan harisalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki üstelik; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret huzurlığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. Kısaca SEO yürekin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi yürekin yeni bir ödeme mimarilmaz.
Bunun haricinde bir önemli üstelik da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük süre içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama mazmunı arasındaki bir öteki önemli üstelik da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları evetğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çalışmalarında bu tavır farklıdır. SEO çalışmaları elan doğal uygulamaları kapsar ve sitenize elan uzvi bir gidiş geliş rahatışı sağlamlar.
Bu dü mazmun, yürekerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çalışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise garaz elan ticari evetğu yürekin yürekerikler SEO çalışmalarındaki kabil olmayabilir.
Ancak bu yeltenmek bileğildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Sadece dü mazmun arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan bol evet da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine için ikisinden bile faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.